İPTAL&İADE ŞARTLARI
5. İPTAL VE DİĞER HÜKÜMLER
5.1. Müşterinin
şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye
bildirmesi iyi niyetli Müşterinin özen borcudur. Müşteri şikayetçi olduğu halde
hizmeti acente yetkililerine bildirmeden sonuna kadar kullanması, şikayet
konuları ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi tazminat haklarını
ortadan kaldırır.
5.2. Müşteri
dilerse konaklama hizmeti başlamadan 72 saat öncesine kadar rezervasyonunu
iptal etmek üzere sigortalatabilir. İptal sigortası satın alan müşterilerin,
hasar zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta
firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Acenta bu teminatların içeriği,
kapsamları veya uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk
taşımamaktadır.
5.3. Müşteri
bu rezervasyon sözleşmesini, mail order, sanal pos, havale veya eft ile alarak
her hangi bir sebepten dolayı imzalayamamış olsa dahi taraflar arasında geçerli
olacak bu sözleşme şartlarını katalog, internet sitesi veya ilanlar ile
öğrenmiş olup, bu rezervasyon sözleşmesini bu sözleşmedeki yazılı şartlarda
almayı taahhüt etmişlerdir.
5.4. Müşteri
bu rezervasyon ile imza altına alınan ve sözleşmede adı geçen otel hakkında her
türlü bilgiyi gerek Acenta'ya ait web adreslerinden ve şirket satış
temsilcilerinden aldıktan ve gerekli tüm incelemesini yaptıktan sonra bu
sözleşmeyi okuyarak imzaladığını taahhüt eder. Acenta, rezervasyon yapmayı vaat
ettiği konaklama tesisinin vasıfları ve yıldızlaması ile, konaklama tesisinde
öngörülen hizmetler ile ilgili bilgiyi, konaklama tesisinin beyanına,
broşürlerine ve tesisin resmi internet sitesindeki bilgilerine dayanarak ilan
etmiş olup, konaklama tesisinin, ilan ve deklarasyonlarında yer alan evsafta ve
yıldızlama standartlarında hazır bulundurulmamasından dolayı, acentanın
mesuliyeti yoktur. Sorumluluk münhasıran konaklama tesisinin mesuliyetidir.
Konaklama tesisinin öngörülen standartları taşımaması veya konaklamanın
başlayacağı tarihte bu standartta hizmet verebilecek durumda olmaması halinde,
acenta müşteriyi aynı standartda veya bir üst kategoride olan bir tesisinde
konaklatmak üzere, rezervasyon ve konaklatmak hakkına haizdir. Müşteri böyle
bir değişikliği kabul etmez ise rezervasyonu için ödediği toplam bedeli geriye
alma hakkına sahiptir.
5.5. İptal
edilmeksizin otele giriş yapılmaması halinde konaklama bedeli iade edilmez.
Ölüm, hastalık kaza gibi durumlarda mücbir sebebin belgelenmesi halinde
kalınmayan sürelerin bedelleri iade edilir. Bu sebeplerin dışındaki herhangi
bir nedenle otele geç giriş yapılması veya erken çıkış yapılması halinde kalan
sürelerin bedelleri iade edilmez.
5.6. Tesise
girişte kimlik ve yaş kontrolü yapılmaktadır. Yanlış veya eksik beyan halindeki
bildirimlerden dolayı arada fark doğar ise otele giriş anında tahsil edilir. Bu
farktan acenta sorumlu değildir.
5.7. Erken
rezervasyon dönemi içerisinde madde 3.G'de yazılı olan süreç geçerli olmayıp;
iptal, değişiklik ve devir halleri sadece iptal sigortası olan müşterilere
uygulanmaktadır.
5.8. Kayıt
anında rezervasyon bedelinin en az %35'i, kalan bakiyenin ise hizmetin
başlamasından en geç 15 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde
belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal
edilerek hizmet bedelinin %35'i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura
edilir. Alınmış olan hizmet kampanya dahilinde bir ürün ise bu madde geçerli
değildir.
5.9. Erken
rezervasyon dönemi ve/veya tüm dönemlere ait (sistem kaynaklı yanlışlıklar
haricinde) fiyat artışlarında ilave olarak aradaki fark müşteriden talep
edilmediği gibi tesis tarafından aksiyon olarak adlandırılan indirimlerde de
iadesi söz konusu değildir.
5.10. Seyahat
sigortası hizmeti satın alan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa , hasar zarar
ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının
poliçesiyle belirlenmiştir. Acenta bu teminatların içeriği, kapsamları veya
uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır.
5.11. İş
bu protokol iki nüsna halinde tanzim ile beraberce imzalanmış olup, protokolden
kaynaklanacak munazaralarda taraflar munhasiran TÜRSAB Turizm Tüketicileri Talepleri Değerlendirme Çizelgesi maddelerini kabul ederler.
5.12. Müşterinin
konaklama başlangıcından sonra gelen erken çıkış talebini yazılı, şikâyete
sebep, mücbir sebepler de dâhil olarak yapması ile ilgili tur sağlayıcının
onayı doğrultusunda değerlendirilerek yapılır. Erken ayrılma halinde, ücret
iadesinin yapılıp yapılmayacağı işbirliği yapılan sağlayıcının inisiyatifinde
olduğundan acenteye bu konuda bir taleple itiraz yöneltilemez ve uygulanacak
olan herhangi bir cezai işlem konaklama bedeli olarak fatura edilir.
5.13. Müşteri
otelle ilgili tüm memnuniyetsizliklerini öncelikle otele bildirmek, akabinde
açacağı dava ve yapacağı şikayetlerde oteli karşı taraf olarak göstermek
zorundadır. Hiçbir şekilde maddi, manevi tazminat vb. taleplerini acenta
üzerinden yapamaz.